Zastanawiasz się nad zmianą obecnej taryfy w sieci T-Mobile? A może ciekawi Cię, z jakiej aktualnie korzystasz? Sprawdzenie taryfy i jej zmiana w T-Mobile są dość proste. Zanim jednak to zrobisz, warto abyś zapoznał się z całą ofertą operatora (zarówno na kartę, jak i abonament), a w szczególności cennikiem pakietów. W ten sposób zobaczysz, ile tak naprawdę możesz zyskać na zmianie, a ile stracić.
Pamiętaj, że w T-Mobile możesz samodzielnie dokonać zmiany poprzez stronę WWW lub aplikację mobilną.
Zanim zmienisz taryfę, sprawdź ceny
Przed dokonaniem nowego wyboru trzeba dobrze zorientować się w ofercie. Jeśli kończy Ci się kontrakt w abonamencie, to masz świetną możliwość, by wybrać innego operatora albo atrakcyjniejsze warunki.
Oferta z umową najczęściej oferuje darmowe usługi do wszystkich sieci wraz z dużą ilością ciekawych bonusów – np. “Rozrywkę bez ograniczeń”. W ofertach na kartę najczęściej znajdziesz lepszą cenę i większe pakiety Internetu.
Jak sprawdzić aktualną taryfę w T-Mobile na kartę i abonament?
Krótkim kodem
Będąc użytkownikiem sieci T-Mobile, możesz w prosty sposób sprawdzić aktualną nazwę taryfy. Metoda ta działa zarówno w przypadku usług pre-paid (np. HOT i HAPPY), jak i umowach abonamentowych. Wystarczy, że na ekranie swojego telefonu wpiszesz specjalny, ekspresowy kod USSD.
- Otwórz aplikację “Telefon” i wstukaj: *100#, a potem potwierdź operację zieloną słuchawką;
- Na ekranie pojawi się informacja, której szukasz.
Przez Internet
- Zaloguj się na konto przez stronę – https://www.t-mobile.pl/sklep/logowanie;
- Kliknij ikonę profilu znajdującą się w prawym górnym rogu strony;
- Wybierz zakładkę “Moja Taryfa”.
Przez aplikację mobilną
- Ściągnij apkę Mój T-Mobile ze sklepu Google Play lub App Store;
- Zaloguj się na konto;
- Na stronie głównej przy numerze telefonu zobaczysz usługę, z której aktualnie korzystasz.
Zmiana taryfy na kartę na “FRII” lub “GO!”
Jeśli korzystasz z oferty na kartę już długo, z pewnością korzystniej jest przejść na nowszą propozycję. Świeże i nowe warunki to m.in. na nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci (w tym oczywiście T‑Mobile i Heyah). Taryfę możesz zmienić aż na pięć sposobów.
Kod USSD dla taryfy “FRII”:
- Wystarczy, że na ekranie swojego telefonu wpiszesz kod: *100*811# i zatwierdzisz go zieloną słuchawką.
- Otrzymasz informację zwrotną, że taryfa zostanie zmieniona w ciągu najbliższych 24 godzin.
Kod USSD dla taryfy “GO!”:
- Na ekranie smartfona wpisz: *530*1# i zatwierdź zieloną słuchawką.
- Dostaniesz wiadomość SMS z informacją, że w ciągu 24 godzin (zazwyczaj trwa to 2-3 godziny) Twoja taryfa zostanie zmieniona.
Przez Internet:
- Zaloguj się na konto przez stronę – https://www.t-mobile.pl/sklep/logowanie;
- Kliknij ikonę profilu znajdującą się w prawym górnym rogu strony;
- Kliknij swój numer;
- Wybierz “Zmieniam ofertę”;
- Wybierz taryfę “FRII” lub “GO!”;
- Jeśli wszystko się zgadza, dodaj produkt do koszyka, wybierz metodę płatności i opłać go, jeśli to konieczne;
- Dostaniesz potwierdzenie przyjęcia zlecenia zmiany taryfy SMS-em i w wiadomości e-mail;
- Taryfa zostanie zmieniona automatycznie w ciągu najbliższych 24 godzin.
Przez aplikację mobilną
- Ściągnij aplikację Mój T-Mobile ze sklepu Google Play lub App Store;
- Zaloguj się na konto;
- W dolnym prawym rogu kliknij “Więcej”;
- Zmień taryfę na “FRII” lub “GO!”;
- Pojawi się ekran z potwierdzeniem przekazania zlecenia do realizacji;
- Taryfa zostanie zmieniona automatycznie w ciągu najbliższych 24 godzin.
Tradycyjną metodą
- Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta – np. na stronie T-Mobile.pl podaj numer kontaktowy do siebie. Poczekaj na telefon od operatora.
- Udaj się do punktu sprzedaży (salonu) T-Mobile i poproś o zmianę taryfy.
Zmiana taryfy abonamentowej
W trakcie trwania umowy istnieje możliwość zmiany taryfy na większą (droższą) po podpisaniu odpowiedniego aneksu. Z chwilą, gdy kończy Ci się umowa z operatorem, masz dokładnie 30 dni na zmianę taryfy, gdyż w przeciwnym razie zgadzasz się na automatyczne jej przedłużenie. Pamiętaj, że jako użytkownik masz prawo rozwiązać nową umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych w terminie 14 dni od jej zawarcia.
Przejście na tańszy wariant abonamentu na ogół nie będzie możliwe – musisz poczekać, aż minie czas pozostały do wygaśnięcia kontraktu.
Jak zmienić taryfę w abonamencie?
Sposoby zmiany dotychczasowych warunków są dokładnie takie same, jak te opisane wcześniej dla ofert na kartę. Najwygodniej oczywiście samodzielnie dokonać tego przez Internet, choć część osób będzie wolało to zrobić w salonie operatora.