Reklama
banner sieci lajt mobile

Konfiguracja Internetu w T-Mobile (APN). Jak skonfigurować Internet w telefonie?

W T-Mobile każda dostępna taryfa posiada automatycznie aktywowane połączenie z siecią. Oznacza to, że wystarczy włączyć smartfon z kartą SIM i od razu można przeglądać zasoby sieciowe. Dzieje się tak, gdy Twój telefon komórkowy został zakupiony w salonie T-Mobile.

Jeśli z jakichś powodów Internet nie działa, będzie potrzebna ręczna konfiguracja. Poniżej wytłumaczę Ci, jak ustawić Internet w telefonie od magentowego operatora.

Internet w T-Mobile. Automatyczna konfiguracja telefonu co robić, gdy APN nie działa?

Jeśli posiadasz aktywny numer w T-Mobile, to Twoje połączenie jest domyślnie ustawione. Użytkownik, po włożeniu karty SIM, nie musi dokonywać żadnej konfiguracji. Nie zawsze jednak wszystko będzie dobrze działać. Może się zdarzyć, że połączenie sieciowe zostanie przypadkowo wyłączone. Sprawdź wówczas, czy transmisja danych w smartfonie działa poprawnie.

Jak to zweryfikować? Zrobisz to z poziomu menu, wchodząc do ustawień sieci komórkowych. Niekiedy problemy z funkcjonowaniem Internetu w T-Mobile są związane z błędami w konfiguracji. W takim przypadku warto wyzerować obecne parametry i pozwolić, aby opcje wgrały się ponownie. Jak zresetować APN w urządzeniu?

Reklama

  • Wejdź w ustawienia swojego telefonu,
  • Przejdź do sekcji “sieci komórkowe”,
  • Zaznacz opcję “punkty dostępowe”,
  • Dotknij na “menu/opcje”,
  • Wybierz funkcję “przywróć domyślne”.

Takie działanie sprawi, że automatyczna konfiguracja APN nastąpi jeszcze raz. Ustawienia się zresetują i będziesz mógł korzystać z Internetu w telefonie.

Jak ręcznie skonfigurować i ustawić APN, aby korzystać z Internetu?

W niektórych przypadkach przywrócenie domyślnych ustawień nic nie da. Możesz wpisać dane dostępowe w ręcznie, wchodząc w odpowiednie ustawienia w smartfonie. Jak tego dokonać?

  • Wejdź w ustawienia telefonu;
  • Wybierz opcję “sieci komórkowe”;
  • Przejdź do rubryki “punkty dostępowe”;
  • Kliknij na przycisk “nowy APN”;
  • Uzupełnij “nazwę APN”: internet;
  • Wpisz w polu “Typ uwierzytelnienia”: PAP;
  • Nanieś w rubryce “Typ APN”: default,supl;
  • Wybierz “protokół APN”: IPv4;
  • Zapisz ustawienia i uruchom ponownie urządzenie.

Co zrobić, gdy Internet nadal nie działa?

W skrajnych przypadkach żadna z powyższych metod nie zadziała. Może być to związane m.in. z awarią urządzenia. Jeśli masz problem z włączeniem Internetu, przełóż kartę SIM do innego telefonu i spróbuj jeszcze raz połączyć się z siecią. Jeśli nic to nie da, skontaktuj się z obsługą T-Mobile.

Wybierz numer do działu wsparcia technicznego. Zrobisz to dzwoniąc pod numer *7242. Minuta połączenia kosztuje 2,46 zł brutto.

Reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry