Tematem artykułu jest recenzja operatora Premium Mobile – moje wrażenia z użytkowania abonamentu w tej sieci. Test opisuje najważniejsze elementy abonamentu – jakość połączeń, obsługi, prędkość Internetu, wygodę panelu klienta itp. Sprawdzam, czy operator jest faktycznie taki “premium” jak twierdzi.
- Premium mobile już od kilku kwartałów pod rząd notuje bardzo dobre wyniki jeśli chodzi o liczbę numerów przeniesionych od innych operatorów
- Stać może za tym atrakcyjna oferta cenowa oraz obecność w wielu punktach sprzedaży, np. sklepach Euro RTV AGD
- Ceny zaczynają się już od 16,9 zł za abonament z 3 GB Internetu oraz brakiem limitów na rozmowy i SMSy
- Umowy są zawierane na czas nieokreślony, dzięki czemu można szybko zmienić operatora jeśli będą jakieś problemy
- Słabszą stroną oferty jest płatny roaming. Nie mamy żadnego wliczonego w cenę pakietu za granicą
- Premium Mobile ma te ofertę abonamentów z 5G, choć ta jest droższa od standardowej. Brakuje niestety voLTE i voWIFI
Jak kojarzy Ci się coś, co jest premium? Dla mnie od razu z czymś wyjątkowym, droższym, ekskluzywnym. Czymś, za co warto zapłacić, żeby to mieć i na pewno nie jest to dla każdego. Pomyślałem, że też chciałbym mieć coś takiego! Może nie ma za bardzo jak chwalić się znajomym, że ma się telefon w sieci “premium”, no ale zawsze świadomość dla samego siebie coś daje. Przynajmniej powinna. Zapraszam Cię na moją recenzję sieci Premium Mobile!
Ostatnia aktualizacja: 18.11.2021
Funkcje w sieci Premium Mobile
Korzysta z nadajników: | Plus |
Posiada lejek: | Tak, 32 kb/s |
Wi-Fi Calling / VoLTE: | Nie |
HD Voice: | Tak |
Połączenie oczekujące/zawieszanie połączeń: | Tak |
Blokada połączeń z numerów zastrzeżonych: | Tak |
Przekierowanie połączeń: | Tak |
Zastrzeżenie numeru: | Prawdopodobnie możliwe |
Bonus za przeniesienie numeru: | Sprawdź ranking bonusów za przeniesienie |
Oferta roamingu wliczona w cenę: | Nie |
Program poleceń: | Tak, 100 zł za polecenie |
Dostęp do 5G | Tak, w wybranych taryfach |
Co jest specjalnego w Premium Mobile? Szukam “P-Factor”
Program X-Factor pewnie znasz, a jeśli nie, to tutaj możesz zobaczyć fragment. W skrócie: jest to takie talent show, gdzie pokazujesz, co umiesz i albo przechodzisz dalej albo nie. Nigdy nie byłem wielkim fanem tego programu, ale świadomość jego istnienia to już na tyle dużo, żeby móc zaprosić Premium Mobile do podobnych zawodów. Z tą różnicą, że to ja jestem tutaj jedynym jurorem.
Tak więc P-Factor to Faktor Premium, esencja wyjątkowości. Moim celem jest go znaleźć i przedstawić Tobie niczym piękny i wyjątkowy klejnot, na którego spojrzysz z zachwytem i od razu będziesz chciał go mieć!
Zdaje się, że jest czego szukać, bo operator ma bardzo dobrze wskaźniki przenoszenia numerów – według raportu UKE w 1-szym kwartale 2020 roku przeniosło się do niego ponad 22 tysiące numerów, przy odejściu około 5 tysięcy. To ponad 15 tysięcy nowych klientów i (jak na operatora wirtualnego – MVNO) są to bardzo dobre wyniki.
No dobra, tak naprawdę Premium Mobile jest takim udawanym MVNO – jest to firma z kapitałem Cyfrowego Polsatu, czyli de facto znajduje się w tej samej grupie co Plus GSM. Tak, też mi się zrobiło przykro, kiedy się dowiedziałem, ale cóż… Przynajmniej tłumaczy to fakt chwalenia się logiem Plusa na swoim starterze. Nie widziałem tego u nikogo innego.
Przy okazji – a2mobile, którego recenzowałem wcześniej i który wypadł dość blado, też ma tego samego właściciela. Zachęcam do przeczytania: recenzja a2mobile.
Strona internetowa Premium Mobile
Abonament w sieci Premium Mobile możemy zamówić sobie na stronie lub stacjonarnie w punktach partnerskich (czy też tzw. dealerskich – choć nie wiem do końca, czym się różnią i czy w tych drugich będziesz mógł kupić jeszcze jakieś mało legalne środki, hohoho).
Zresztą spora sieć dystrybucyjna jest siłą tej marki (w porównaniu do innych operatorów wirtualnych) – np. abonament w tej sieci możesz dokupić przy okazji innych zakupów w EURO RTV AGD. Od czasu do casu zdarzają się ciekawe promocje.
Taka obecność w jednym z bardziej rozpoznawalnych sklepów musi się przekładać na wzrastającą liczbę klientów i jest to widoczne w statystykach, o czym mówiłem wcześniej.
Miałem jednak pisać o stronie internetowej Premium mobile, a ta zasadniczo przypomina mi wygląd Internetu z początku obecnego tysiąclecia. Jest nawet nachalnie wyskakujące okienko, które mimo zamknięcia za parę minut pojawia się znowu. I tak sobie pomyślałem, że… kurczę, dlaczego nazywacie “premium” coś, co opakowaliście w oprawę sprzed epoki?
Ciężko mi to zrozumieć, choć podejrzewam, że ktoś bardzo chciał, żeby strona wyglądała na niezależną i kojarzyła się raczej biednie, niż była wyposażona w najnowsze, drogie technologie jak strona spółki-matki. To wzbudza zaufanie tej bardziej oszczędnej (lub mniej zamożnej) warstwy społecznej, która macha ręką na to, jak coś wygląda – grunt, że działa. Po co przepłacać?
Pomijając archaiczny wygląd strony – na szczęście nawigacja po niej nie sprawia większych trudności i raczej łatwo się zorientować, gdzie co jest. Oferta również jest dość przejrzysta, potrzebne dokumenty można znaleźć dość szybko i są w miarę zrozumiałe. I za to plus. P-Factora jednak na stronie nigdzie nie ma.
Panel Klienta w Premium Mobile
Panel klienta jest archaiczny tak samo jak strona, a może jest z nim nawet gorzej. W zasadzie nie widzę w nim żadnych sensownych funkcjonalności poza możliwością opłacenia faktury przez PayU (oraz naturalnie jej ściągnięcia / odczytania). Niestety, prowizja przy tej płatności to 0,98% całości. Może to nie jest dużo, ale wprowadzając sami dane do przelewu w serwisie bankowości internetowej nie zapłacimy na ogół nic. Szkoda płacić dodatkowo pośrednikowi.
W panelu nie ma szansy sprawdzić, jaki transfer danych mi pozostał w ramach pakietu ani ile usług już zużyłem. Zamiast tego mogę zgłosić chęć wymiany karty SIM, zmiany taryfy czy numeru telefonu. Rzeczy, których korzysta się sporadycznie, o ile w ogóle. Taki panel klienta jest prawie bezużyteczny.
Premium Mobile – ocena obsługi klienta
Kiedy zgłosiłem chęć przeniesienia numeru, dość szybko zadzwonił do mnie miły pan i wyjaśnił, co ile kosztuje. Niespodzianka! Premium Mobile prezentuje ceny z już doliczoną zniżką za fakturę elektroniczną i zgody marketingowe, nigdzie wyraźnie o tym nie informując. A te zniżki są u nich troszkę większe, bo wynoszą 6,15 zł (zwyczajowo jest to 5 złotych).
Na szczęście pan konsultant od razu mnie o tym poinformował, więc załagodził nieco całą sytuację. Nie zdecydowałem się na zniżki marketingowe, wybrałem sobie abonament z 10 GB Internetu na testy i powiedziałem, że kurier może przyjechać. Jestem gotów, #zostałemwdomu, możecie dostarczać!
OK, rozmowa nie była może premium (nikt mi nie mówił, że jestem wyjątkowy i że są zaszczyceni, że się do nich zgłosiłem), ale było profesjonalnie i dobrze. Nie mam zastrzeżeń, podobnie jak do kontaktu z obsługą poprzez Messengera. Szybko, sprawnie, na temat – jest dobrze.
Dodam jeszcze, że zgody marketingowe są trochę inwazyjne, ale dotyczą wyłącznie marketingu sieci własnej, w regulaminie nie ma mowy o przekazywaniu danych podmiotom trzecim. Jest jednak analiza danych transmisyjnych, co budzi moje wątpliwości etyczne. Więcej o agresywnych zgodach marketingowych pisałem w tym artykule. Wyciąg z regulaminu możesz zobaczyć poniżej:
Pakiet startowy Premium Mobile
Ten mnie negatywnie zaskoczył. No serio, przysłali mi informację o wysokości pierwszego rachunku na jakiejś połowie kartki A4, wytłumaczyli, że trzeba płacić za dwa abonamenty z góry razem z opłatą aktywacyjną i że każdy operator tak robi.
A co mnie to obchodzi, że każdy tak robi, skoro takie rzeczy to się pisze na stronie internetowej przed złożeniem zamówienia? A nie dopiero wtedy, gdy otworzę kopertę? No nieładnie. Na szczęście jak ktoś się wnerwi to może rozwiązać umowę w ciągu 14 dni i prawdopodobnie uda się nic nie zapłacić.
I tu widać wyższość ofert na kartę. Żadnych aktywacji, żadnych abonamentów, żadnych opłat z góry. A przy tym najczęściej dużo lepsze ceny. W artykule abonament czy karta porównałem kiedyś oferty na kartę i oferty abonamentowe na zasięgu naszych czterech rodzimych sieci. Tylko na zasięgach jednej z nich lepiej cenowo wypada abonament.
Oferta Premium Mobile względem konkurencji
Ponieważ jestem urodzonym egoistą, sprawdziłem od razu na mojej stronie jakaoferta.pl (swoją drogą polecam!), jak plasuje się propozycja sieci względem innych operatorów. Ponieważ Premium oferuje abonamenty na czas nieokreślony, rankingu abonamentów a tam, ku mojemu zdziwieniu, Premium Mobile jest najwyżej szósty od końca (stan na listopad 2021).
Prawda jest taka, że do rankingu biorę na tapetę oferty z co najmniej 10 GB, ale nawet jakbym miał zapłacić 19,99 za 10 GB neta, to i tak w Otvartej mam 21 GB za 19 złotych (przy przeniesieniu), trochę rozmów w roamingu UE, niższą opłatę aktywacyjną i wliczone rozmowy na stacjonarne. No i Premium w ogóle nie daje nic za przeniesienie numeru, więc gdzie tu jakaś konkurencja?
W takich sytuacjach, gdzie obiektywnie droższe i gorsze oferty sprzedają się lepiej, widać siłę sprawnego marketingu i bycia tam, gdzie jest klient. A takiemu wygodniej kupić dość tani abonament przy zakupie telefonu lub skorzystać z polecenia od znajomego, o czym później.
Oprócz klasycznych ofert dla jednej osoby, mamy też abonamenty rodzinne. Można dzięki nim oszczędzić trochę grosza, ale nie są to kokosy. Jak twierdzi obsługa klienta, opłata aktywacyjna w tych propozycjach jest rabatowana i zmniejszana do 9 złotych za każdy dodatkowy numer.
Premium Mobile proponuje też Internet Mobilny, ale i tutaj jest dużo droższy od konkurencji działającej na zasięgu Plusa. Te same parametry uzyskamy w ofercie Next Mobile aż 18 złotych taniej miesięcznie, ponosząc do tego mniejszą opłatę aktywacyjną.
Abonamenty z 5G w Premium Mobile
W 2021, na fali rosnącej popularności abonamentów sieci piątej generacji, Premium Mobile dodało do swojej oferty dwa abonamenty. Pierwszy z nich za kwotę 39,70 złotych oferuje 50 GB Internetu, a drugi za 54,70 – 100GB. Opłata aktywacyjna to 29 złotych.
Dla osób, które nie oczekują od operatora wliczonej oferty roamingu międzynarodowego, za to szukają taniej oferty z 5G na zasięgu Plusa, oferta może wydać się całkiem atrakcyjna. Niemniej jednak da się na rynku znaleźć propozycje tańsze, z podobną paczką transferu, a nadal oparte na sieci piątej generacji.
Jakość sieci Premium Mobile
Do aspektu jakości rozmów nie miałem żadnych zastrzeżeń. Sieć obsługuje HD Voice i rozmawiało mi się bardzo przyjemnie. Nie miałem też problemów z wysyłaniem SMSów, ale już gorzej było z MMSami. Nie zadałem sobie jednak większego trudu, żeby je dodatkowo konfigurować ręcznie, więc to tak naprawdę problem po mojej stronie. Nierzetelność recenzencka, która zasługuje na potępienie!
Jeśli chodzi o prędkość Internetu, to nie było żadnej niespodzianki. Niczym się nie różni od tej w Plushu czy lajt mobile. Działa w zasadzie tak samo, w moich okolicach rzadko wygrywał z Orange, czasem działał od niego zauważalnie wolniej, ale na przykład na wycieczce w górach z karty Premium zadzwoniłem do domu z miejsca, w którym Orange stracił zasięg. Pamiętać jednak należy, że Plus hojnie sprzedaje minuty operatorom wirtualnym i przez to jest dość obciążony.
Więc: nie, nie było P-Factora, znowu nie znalazłem cennego klejnotu. Tak naprawdę to już na początku powinienem się poddać i zrezygnować z poszukiwań. Nazwa sieci to po prostu taka fanaberia, ot coś, co może się dobrze sprzedać. “Mam abonament w Premium Mobile!” – to nawet w sumie brzmi lepiej niż “mam abonament w Otvartej”. Premium brzmi dobrze, nawet jeśli wygląda staro i tanio.
Czy ktoś znalazł “P-Factor”? 😉
Nawet, jeśli poszukiwacz przegrał i nie znalazł tego, czego szukał, nie oznacza to, że komuś innemu się nie udało. Czy inni śmiałkowie znaleźli klejnot? Sprawdziłem opinie o operatorze (w dwóch miejscach) i wyszło na to, że ludzie narzekają na płatne połączenia z BOK, problemy z roamingiem (i że trzeba mieć staż w sieci, żeby można było go uruchomić) albo wolny Internet.
Jest jeden mocny argument – program poleceń Premium Mobile
Sieć Premium Mobile ma jednak w rękawie jednego asa, który również może się przyczyniać do całkiem sporej popularności tej sieci. Jest to atrakcyjny program poleceń, dzięki któremu osoba polecająca może otrzymać 100 złotych za skuteczne przyciągnięcie kolejnego klienta. Zaletą programu jest to, że zarobione pieniądze można wypłacić lub przeznaczyć na zapłatę rachunku.
Podobne rozwiązanie oferuje Orange Flex, jednak tam kwota wynosi 70 złotych dla polecającego i 30 złotych dla nowej osoby, a całość nie wymaga specjalnego procesu rejestracji czy też akceptacji. Recenzję Orange Flex możesz zobaczyć tutaj, a o programie polecającym Premium Mobile dowiesz się więcej tu.
Czas zakończyć to show! – wypowiedzenie umowy
Ponieważ testuję różnych operatorów, zdecydowałem się przenieść mój numer z Premium Mobile do innej sieci. Okazało się niestety, że to nie jest wcale takie proste i szybkie, jak by się mogło wydawać. Dyspozycję przeniesienia numeru złożyłem 14 kwietnia, 2 dni później podpisałem nową umowę z inną siecią.
Zgadnij, kiedy wyznaczono termin przeniesienia? Na 16 czerwca. To dwa równe miesiące spędzone w sieci, w której nie chcesz już być. Znowu punkt dla ofert na kartę i minus dla abonamentów, nawet tych na czas nieokreślony.
Oczywiście nie jest to w żaden sposób w winą operatora. Chciałem tylko pokazać, jak często niekorzystne jest podpisywanie umów abonamentowych. Fakt, podczas testów martwiłem się tylko o to, żeby opłacić fakturę, ale takie używanie usług w ciemno ma też swoje minusy. Zaczynając od opłaty aktywacyjnej, której nikt mi przecież nie zwróci, na długim terminie pożegnania się z siecią kończąc.
Moja opinia o Premium Mobile – podsumowanie
Podsumowując te “zawody” – Premium Mobile to po prostu zwykły operator. Nie ma tu żadnych fajerwerków, nie oczekuj niczego specjalnego. Poza niższymi cenami niż u bardziej znanych konkurentów, nie ma w tej sieci czegokolwiek, co mogłoby sprawić, że będę chciał z niej dłużej korzystać.
Istnieją tańsze alternatywy z tymi samymi parametrami, dlatego nie widzę żadnego powodu, żeby wybrać akurat Premium. No, chyba że akurat masz multum znajomych, których jesteś w stanie przekonać do sieci i zrobisz sobie z tego źródło dodatkowego dochodu. W przeciwnym wypadku, sprawdź ranking abonamentów lub ranking ofert na kartę.
Zachęcam też do sprawdzenia opinii innych użytkowników lub opisania swoich własnych wrażeń o tej sieci klikając w ten link: Opinie o Premium Mobile.
Zalety | Wady |
Dobra jakość połączeń i Internetu | W rzeczywistości oferta nie jest aż tak konkurencyjna, są tańsi operatorzy działający na tym samym zasięgu |
Brak sprzedaży danych marketingowych do innych podmiotów | Archaiczna strona internetowa i panel klienta |
Atrakcyjny program poleceń | Brak jasnego informowania o opłatach i zniżkach marketingowych / za fakturę podczas wyboru oferty |
Dobry kontakt z obsługą klienta | Konieczność opłacenia kilku miesięcy z góry |
SMSy potwierdzające opłacenie faktury i przypominające o konieczności dokonania opłat | Sieć jest “premium” tylko z nazwy |
Zamów abonament w Premium Mobile
Jeśli chcesz zamówić abonament u tego operatora, zostawiam link do strony tej sieci: zamów abonament w Premium Mobile.
W 2016roku miałem tego operatora abonament miał być 20zł nigdy takiego rachunku nie widziałem a miało być wszystko bez limitu zawsze było coś dodawane mit że tanio nie polecam
Jak to bywa z różnymi sieciami, każda ma swoje plusy i minusy. Ja przez długi czas korzystałem z “Orange”, a później i obecnie z “Play”. Tak na “dłuższą metę” to każda z nich chce “przeciągnąć” klienta na swoja stronę, a potem właściwie jest podobnie jak w każdej innej.