Recenzja Heyah 01. Czy Wielka Łapa powróciła w dobrym stylu?

Niniejsza recenzja Heyah 01 to opis mojej krótkiej przygody z tym operatorem. Sprawdziłem dla Ciebie jak sprawuje się ta sieć, jak działa dedykowana aplikacja, jak działa Internet, jakość połączeń oraz ogólnie – czy warto z niej skorzystać.

Ostatnia aktualizacja: 6 stycznia 2022

  • Heyah 01 to oferta subskrypcyjna, co oznacza, że płatności dokonywane są automatycznie z użyciem podpiętej do konta karty płatniczej
  • Heyah 01 nie ustrzegła się wielu błędów w pierwszych miesiącach po pojawieniu się na rynku, jednak w większej części wydają się one być rozwiązane
  • Za 19,99 zł otrzymujemy 20 GB w Polsce oraz prawie 3 GB w UE. Do tego pierwszy miesiąc mamy za złotówkę, więc możemy z tej oferty skorzystać bez większego ryzyka
  • W tej samej cenie można zakupić kartę do Internetu z 50 GB na pokładzie
  • Działają już usługi voLTE oraz voWifi, brak jednak zasięgu 5G.
  • Operator funkcjonuje na zasięgu sieci T-Mobile.

Promocja - Pierwszy miesiąc za 1 zł

Cena

Starter

0 zł

Ilość Internetu

Lejek

Nie

Roaming UE

Tak

GB w UE

2,85 GB

Model

Subskrypcja

5G

Nie

VoLTE

Tak

VoWifi

Tak

ZASIĘG SIECI / NADAJNIKI: T-MOBILE

Obok Heyah 01 przechodziłem na początku obojętnie, mimo tego, że stosunek ceny do oferowanych paramentów pozwalał tej ofercie zajmować swego czasu pierwsze miejsce w rankingu ofert na kartę.

Do przetestowania oferty skłoniły mnie różnorakie narzekania wobec T-Mobile (właściciela marki Heyah) na stronie telepolis.pl. Nie czułem się komfortowo z polecaniem oferty, wobec której wiele osób ma poważne zastrzeżenia.

Reklama

Heyah 01 dostał więc punkty karne i spadł kilka oczek w dół w rankingu, a ja zabrałem się do testów.

Operator w pierwszym kwartale 2021 roku zmienił cenę usługi na 19,99 zł i zdecydował się na miesięczne rozliczenie opłat (wcześniej pobierano ją co 2 miesiące). W związku z tym recenzja została uzupełniona o te informacje. Dodatkowo, od 21 lipca 2021 Heyah01 obsługuje voLTE i voWiFi.

Sprawdź tutaj aktualną ofertę sieci Heyah01

Usługi w Heyah 01

Posiada lejekNie
VoWiFi sprawdź, co toTak
HD Voice Tak
VoLTE sprawdź, co toTak
eSIMNie
5GNie
Przekazanie gigabajtów innym użytkownikomNie
Kumulacja GB (przechodzenie na następny miesiąc)Nie
Połączenie oczekująceTak
Blokada połączeń z numerów zastrzeżonychTak
Przekierowanie połączeńTak
Zastrzeżenie numeruTak
Bonus za przeniesienie numeru:Sprawdź bonusy
Roaming UE wliczony w cenęTak

Co nie działało w Heyah 01?

Wspomniany artykuł na portalu Telepolis wskazywał na kilka poważnych uchybień nowej oferty. Narzekano na brak działającego LTE, źle funkcjonującą aplikację mobilną, niekompetentne biuro obsługi klienta oraz brak możliwości rezygnacji z subskrypcji.

Reklama

Postanowiłem sprawdzić, jak jest w rzeczywistości. I moje pierwsze wrażenia również były negatywne. Przede wszystkim miałem problemy z zamówieniem karty SIM – pojawiały się różne błędy czy też problemy z logowaniem. Po kilku próbach w końcu się udało, a karta przyszła do mnie ekspresowo – wysyłka z dostawą zabrała mniej niż 24 godziny!

Zestaw startowy Heyah 01
Tak wygląda koperta z zestawem startowym Heyah 01

Niestety na aktywację numeru czekałem aż 3 dni. To bardzo dużo, zwłaszcza, że konkurencji zajmuje to góra dobę. Moje narzekania na Twitterze dostrzegło T-Mobile, – ktoś od nich skontaktował się ze mną i zapytał o szczegóły problemu, by potem… zamilknąć już na zawsze:) Dziwne podejście – niemniej jednak numer zaczął działać. Czy ta rozmowa miała jakiś wpływ na przyspieszenie włączenia usługi – tego nie wiem.

Po początkowych problemach z zalogowaniem się do aplikacji (błędy mówiące o tym, że mój numer jest firmowy, a takie nie są obsługiwane) w końcu mi się udało. Użyłem do tego celu opcji logowania numerem telefonu. W innym wypadku nadal nie jestem w stanie dostać się do programu.

Aplikacja Moja Heyah – dość ubogo i nie bez chaosu

W porównaniu do tej od pomarańczowego operatora (zachęcam do przeczytania recenzji Orange Flex) jest dość biednie, ale podstawowe funkcje są zachowane. Widzimy główne parametry oferty oraz informację, ile zostało nam Internetu.

Reklama

Nie znalazłem co prawda billingu rozmów (komentarze pod artykułem wskazują jednak, że w końcu billing się pojawił!), są za to odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz możliwość kontaktu z obsługą klienta. Ta realizowana jest przez e-mail lub telefonicznie – nie ma więc funkcji czatu jak we Flexie.

Widać, że aplikacja nadal jest w fazie rozwoju – część opcji nie działa, o czym informuje nawet sam program. Wydaje się, że Heyah ma jakiś pomysł na kontynuację tej oferty. Niestety nie jestem w stanie powiedzieć, czy ten rozwój faktycznie nastąpi. Ostatnia aktualizacja aplikacji to… 4 września. Przez prawie 3 miesiące nie podziało się nic, co mogłoby dostarczyć nowych funkcjonalności, poprawić błędy i tak dalej.

Co więcej, zdaje się, że aplikacja przeznaczona jest nie tylko dla subskrybentów Heyah 01, ale też i dla abonentów zwykłego Heyah. Wskazują na to niektóre sekcje programu, które w oczywisty sposób nie mogą dotyczyć nowej oferty. Sprawia to dośc kiepskie wrażenie.

Jeśli chodzi o problemy techniczne z rezygnacją z oferty – mi bez problemu udało się wyłączyć subskrypcję i środki nie zostały pobrane z karty po jej zakończeniu, więc nie mogę na swoim przykładzie potwierdzić problemów innych użytkowników.

Reklama

Moja Heyah - usługa zawieszona
Tak wygląda ekran zawieszonej usługi w aplikacji Moja Heyah

Konstrukcja oferty Heyah 01

W przypadku ofert subskrypcyjnych, takich jak ta omawiana dziś lub konkurencyjny Flex czy też Play Next, nie musimy pamiętać o doładowaniach. Wystarczy podpięcie karty płatniczej i usługa odnawiać się będzie sama. Oczywiście plusem jest duża wygoda, ale wadą tego rozwiązania jest wyłączanie numeru w wyniku braku płatności (odnowienia subskrypcji).

Zgodnie z regulaminem, mamy 35 dni podczas których można odbierać połączenia i wiadomości. Po tym czasie ta możliwość jest wyłączana – chyba, że znów zapłacimy za usługę.

Aktualizacja: Od 30 marca 2021 operator zmienił swoją ofertę. Teraz za 19,99 zł na miesiąc otrzymamy no-limit usług, 20 GB oraz prawie 3 GB Internetu w Unii. Pierwszy miesiąc usługi jest za darmo. Jak widać więc nastąpił spadek ilości GB w UE i podniesienie ceny o niecałe 50 gr. Widocznie koncepcja pobierania opłaty co dwa miesiące nie przyciągała zbyt wielu klientów.

W ofercie nie ma żadnych dodatków w stylu zniżek, dodatkowych subskrypcji, członkostwa w klubie itd. Na tym polu zdecydowanie wygrywa Orange Flex.

Reklama

Jakość rozmów i Internetu w Heyah 01

Podczas dzwonienia czy też wysyłania SMSów nie napotkałem żadnych problemów. Rozmowy głosowe są dobrej jakości, stosowana jest technologia HD Voice. Brakuje VoLTE, które T-Mobile udostępnił niedawno wszystkim użytkownikom oferty na kartę. (Aktualizacja 21.07.2021 – operator włączył voLTE i VoWiFi użytkownikom Heyah01). Moi rozmówcy nie narzekali jednak na jakość połączenia.

Problemy napotkałem w wypadku MMSów. Chcąc przesłać kilka zdjęć do znajomego okazało się, że Heyah nie poradziło sobie z wiadomościami multimedialnymi wysłanymi jedna po drugiej i dostarczyło tylko pierwszą z nich. Skorzystałem więc po prostu z oferty konkurencji i wysłałem resztę obrazków z innego numeru.

Internet w Heyah 01 nie zawodził. W rejonach, w których najczęściej przebywam, jest wolniejszy od Orange, niemniej jednak nie sprawiał mi problemów. W niektórych miejscach zasięg był nawet lepszy niż u pomarańczowych, co pomagało mi w pewnych sytuacjach nadal oglądać filmy na YouTube czy też słuchać muzyki.

Nie miałem żadnych problemów z zasięgiem LTE – ta technologia działała w moim przypadku od razu.

Reklama

Kontakt z BOK Heyah 01

Oprócz jednej sytuacji, w której ktoś z T-Mobile sam napisał mi wiadomość na Twitterze, nie miałem potrzeby sam inicjować kontaktu z supportem. Postanowiłem jednak, że przetestuję, jak sprawnie BOK odpowiada na maile.

W tym celu skorzystałem z aplikacji, która sugerowała kontakt pod adresem e-mail [email protected]. Szybko okazało się, że mimo domeny heyah.pl, tak naprawdę komunikacja kierowana jest na adres [email protected], a osoba obsługująca rozmowę pierwotnie nie widziała, co rozumiem przez pytanie “Jak można odnowić subskrypcję?”. Ostatecznie bardzo wyczerpująca odpowiedź otrzymałem po czasie krótszym niż 48 godzin.

Powyższe zamieszanie potwierdza w zasadzie to, co Heyah zdaje się komunikować nie całkiem wprost: “Ta oferta to tylko dodatek, zrobiliśmy ją tylko po to, żeby była“. Nikt w T-Mobile chyba do końca nie traktuje jej na serio i nachodzi mnie smutny wniosek – Wielka Łapa niestety nie odrodziła się.

Podsumowanie recenzji, czyli komu mogę polecić Heyah 01?

Moje uczucia względem tej sieci są mieszane. Z jednej strony dostajemy dobrą cenowo ofertę, która wielu osobom wyda się atrakcyjna. Z drugiej – decydując się na nią musimy pamiętać, że za rok może być znacznie gorzej, gdyż warunki oferty są gwarantowane tylko do końca 2021 roku.

Reklama

I znowu – z jednej strony mamy obsługę oferty w aplikacji, a z drugiej – ta nie jest dopracowana i nie wydaje się, że jest w centrum zainteresowania zespołu programistów T-Mobile. A dodatkowo trzeba pamiętać, że sam proces aktywacji i logowania może generować mnóstwo błędów.

Jestem zdania, że jeśli mamy już używać jakiegoś numeru jako głównego, to niech to będzie coś od operatora, któremu możemy zaufać. Ofercie Heyah 01 możesz zaufać w przypadku połączeń telefonicznych i Internetu – czyli tych podstawowych rzeczy, których oczekujemy od dostawcy tych usług.

Co z tego jednak, skoro nie możemy mieć pewności, czy ktoś za nową Heyah naprawdę weźmie się na poważnie, dopracuje ją i w końcu pokaże produkt, który będzie konkurował z najlepszymi nie tylko ceną? Czas pokaże, co się wydarzy.

Jeśli nie wysyłasz MMSów, nie lubisz bawić się za dużo w aplikacji, nie czekasz na specjalne oferty i w razie czego po roku nie będziesz miał problemów z możliwym podniesieniem ceny (lub przeniesieniem numeru do innego operatora, jeśli okaże się zbyt drogo), to bierz Heyah 01.

Reklama

Ale wcześniej zajrzyj na forum Telepolis i sprawdź, czy użytkownicy nadal skarżą się na różne problemy. To, że części z nich nie miałem ja, nie oznacza, że Tobie też się uda.

Plusy i minusy Heyah 01

PlusyMinusy
Tania, przejrzysta i atrakcyjna cenowo ofertaMiejscami braki w aplikacji, problemy z logowaniem
Szybka dostawa karty SIMProblemy z wysyłką MMSów
Dobry zasięg sieci T-Mobile
Dobra jakość rozmów i Internetu
Możliwość rezygnacji w dowolnym momencie
Możliwość używania bez udzielania inwazyjnych zgód marketingowych i na profilowanie

Jak przenieść numer do Heyah 01?

Aby przenieść numer lub zamówić ofertę skorzystaj ze strony sklep.heyah.pl. Opisz przeniesienie numeru do tej oferty możesz tez znaleźć w artykule “Jak przenieść numer do innej sieci?“.

0/5 Ocena czytelników

9 komentarzy do “Recenzja Heyah 01. Czy Wielka Łapa powróciła w dobrym stylu?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

  1. Przestrzegam każdego przed Heyah 01, bo gdy już raz skorzystacie z oferty subskrypcji, nie ma możliwości migracji numeru z powrotem na kartę w heyah lub nawet na abonament do Tmobile. Jedynym wyjściem jest zmiania sieci!

  2. Jak faktycznie jest z tą blokadą rozmów w przypadku nieodnowienia subskrypcji? Faktycznie jeśli w wyznaczonym dniu nie pójdzie płatność, to zostaną zablokowane nawet rozmowy przychodzące? Przyznam, że trochę mnie to zaskoczyło, bo to dość kiepska wiadomość. Przyjaciółka niedawno musiała zastrzec kartę po zgubieniu, nowa przyszła dopiero po 2 tygodniach. Przy niekorzystnym zbiegu terminów mogła by być przez 2 tygodnie bez telefonu (nie każdy ma więcej niż jedną kartę). Telefon na kartę można doładować w każdej chwili na wiele różnych sposobów. Telefonu w abonamencie też nikt nie odetnie za kilka dni opóźnienia w płatności.

    1. Piotrek Kłodawski

      Hej! Sprawdziłem w regulaminie i mamy coś takiego: “4.7. Przez 35 dni od końca ostatniego pokrytego Opłatą Subskrypcyjną Okresu Rozliczeniowego, oprócz ewentualnych usług wskazanych powyżej w ppkt 4.6.3, będziesz mógł jedynie odbierać wolne od dodatkowych opłat połączenia głosowe, SMS-y i MMS-y oraz wykonywać połączenia alarmowe.”. Masz więcej możliwość jeszcze odbierać wiadomości i połączenia przez 35 dni. Zaraz zmienię w treści 🙂

      1. Dobrze, że jednak jest jakieś koło ratunkowe, chociaż szkoda, że nie ma innych możliwości uzupełnienia stanu konta.

  3. Według mnie, jest to obecnie chyba najbardziej korzystna oferta na rynku, przynajmniej dla mnie — nie oglądam zbyt wiele po sieci komórkowej, 20 GB aż nadto wystarcza 🙂

    Zasięg NetWorkS! świetny, najlepsze wsparcie usług IMS (VoLTE/VoWiFi) na rynku, w tym na iPhone’ach (Plus…), bardzo szybka, bezpłatna dostawa, super możliwość potwierdzenia tożsamości przez mojeID, pełna obsługa przekierowań, połączeń oczekujących i konferencji, bezpłatne połączenia z obsługą klienta, MMSy w pakiecie (tak, działają)… Naprawdę, takiego pakietu usług za taką cenę to ze świecą szukać. Aplikacja taka sobie, nie ma prawie żadnych usług do włączenia/wyłączenia, ewidentnie widać, że działa to chyba na całkiem innej platformie billingowej, ale cóż, nie dla apki wybieram ofertę 🙂

    Do autora — aplikacja wspiera już wyświetlanie billingów.

  4. …”wadą tego rozwiązania jest wyłączanie numeru w wyniku braku płatności.” To chyba oczywiste że za usługę się płaci, gdyż jak nie zatankujesz samochodu to nie pojedziesz i to pretensje do samochodu że nie jedzie bez benzyny …myśl troszeczkę co piszesz. Pozdrawiam

    1. Piotrek Kłodawski

      Na ogół nie publikuję i nie odpowiadam na komentarze nie zachowujące odpowiednich standardów, ale… Zachęcam jednak Ciebie do zastanowienia się, zanim coś napiszesz. Otóż przy ofertach na kartę ważność konta zazwyczaj jest dłuższa na połączenia przychodzące niż standardowy miesiąc. Podobnie przy abonamentach – nikt nie wyłącza numeru tylko dlatego, że ktoś spóźnił się jeden dzień z płatnością, a w tym wypadku tak jest.

      Niemniej jednak doprecyzowałem w recenzji o co dokładnie chodzi.

Przewiń do góry