Recenzja sieci Mobile Vikings

niedziela, 28 listopada, 2021

Niniejsza recenzja sieci Mobile Vikings przedstawia moje wrażenia z obcowania z tym operatorem przez kilka tygodni. Jest dobrym materiałem dla tych, którzy rozważają skorzystanie z jego oferty.

  • Mobile Vikings to sieć oryginalna, starająca się być inna niż wszystkie na rynku poprzez bardzo charakterystyczny przekaz marketingowy
  • Oferta operatora to przede wszystkim propozycja na kartę, choć można też skorzystać z Internetu mobilnego, a skorzystać z ich usług dla firm
  • Pakiety zaczynają się już od 20 złotych, przy czym najatrakcyjniejszy jest ten za 25 zł, w którym jest 25 GB Internetu
  • Gigabajty w Mobile Vikings kumulują się. Można je przeznaczyć na zakup akcesoriów z logo operatora lub cele charytatywne
  • Wadą oferty jest to, że za roaming trzeba niestety zapłacić. Nie ma też oferty z dostępem do 5G.

Mobile Vikings to operator, który próbuje zdobyć nowych klientów odróżniając się znacznie od wszystkich innych firm na rynku. Pozycjonuje się jako grupa osób, która zaprasza na pokład swojego statku, by wspólnie przemierzać oceany i (mam nadzieję pokojowo) podbijać serca potencjalnych klientów. Sieć stara się w ten sposób odsuwać na bok tradycyjną relację “użytkownik – dostawca usług”, w zamian za to budując społeczność skoncentrowaną wokół wizerunku tytułowego wikinga.

Muszę przyznać, że jest to strategia przynosząca dużo dobrej zabawy i pozytywnych emocji. Przenosząc numer do tej sieci kilka lat temu, dałem się złapać na ten sposób komunikacji marketingowej, oznajmiając mojej żonie, że niedługo “będę wikingiem”. Skończyło się na tym, że taki przydomek dodała mi do wpisu w książce telefonicznej. Tak więc podziałało – przynajmniej na mnie w tamtym czasie.

Dziś już klientem tej sieci nie jestem, co nie znaczy, że nie mogę dla testów “popływać” trochę wspólnie z załogą i opowiedzieć, jak było na tej miesięcznej wycieczce.

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2021


Usługi w sieci Mobile Vikings

Działa na nadajnikachPlay
Posiada lejekNie
VoWiFi (zobacz co to)Tak
HD VoiceTak
VoLTE (zobacz co to)Tak
eSIMNie
5GNie
Przekazanie gigabajtów innym użytkownikomNie
Kumulacja GB (przechodzenie na następny miesiąc)Tak
Połączenie oczekująceTak (zobacz kod)
Blokada połączeń z numerów zastrzeżonychTak
Przekierowanie połączeńTak (zobacz kod)
Zastrzeżenie numeruTak
Bonus za przeniesienie numeru:Sprawdź aktualne bonusy
Roaming UE wliczony w cenęNie
Blokada usług premiumTak

Społeczność Wikingów

Skoro aspekt budowania relacji jest dla sieci taki ważny, to może zacznę właśnie od niego. Oczywiście do terminu “społeczność” trzeba podejść z dystansem, bo nie ma tu mowy o jakichś wielkich więziach między marką a klientem czy o rozbudowanych relacjach między użytkownikami. Nikt nie zakłada fanowskich klubów operatora czy nie organizuje spotkań ludzi w wikingowych hełmach, żeby pogadać o nowych taryfach. Ot, to po prostu sposób komunikacji oraz (co ważne w tym wypadku) obsługi klienta.

Niemniej jednak operator stara się na każdym kroku podkreślać wyjątkowy styl, nastawienie na kontakt czy wspólnotę. W tym aspekcie jest na pewno daleko przed innymi, którzy co najwyżej mogą ograniczyć się do udawania na Facebooku, że to miś albo robot odpisuje na wiadomości.

Jeśli gdzieś natkniecie się na reklamę Mobile Vikings (a chyba ostatnio najczęściej o nich usłyszeć można z ust YouTuberów), to szybko przekonacie się, że komunikacja marketingowa jest spójna. Na stronie internetowej mamy wizerunek kobiety-wikinga, tak samo wikingowa jest piękna czarna koperta, w której przychodzą dokumenty i karta SIM. Na Twitterze mamy pełno wstawek z wizerunkami tych skandynawskich wojowników – widać, że pracownicy firmy mają fun z tego, co robią.

Telefon bez opłat, przechodzące gigabajty i inne dodatki

Równie ciekawie prezentuje się opcja “wspólnego płynięcia drakkarem” ze znajomymi. Za zaproszenie pięciu osób, które będą regularnie doładowywać konto, zostaniemy całkowicie zwolnieni z opłat za telefon. Jeśli tych osób będzie mniej, to otrzymamy proporcjonalną zniżkę. Myślę, że to całkiem mocny aspekt oferty.

Równie ważne jest to, że w dwóch z trzech taryf gigabajty przechodzą na następny miesiąc. Co ciekawe, za zebrany w ten sposób transfer możemy zrobić zakupy w sklepie operatora i ubrać się w firmowe ciuchy. Jeśli to nas nie interesuje, można GB przekazać na cel charytatywny. Ten drugi sposób stosuje też Orange Flex, gdzie Internet można było oddawać na szczytne cele.

Wysoko oceniana obsługa klienta

W Internecie można natknąć się na wiele pozytywnych opinii odnośnie BOK. Operator zachęca do kontaktu telefonicznego nawet w mailach wysyłanych do użytkowników – a tych jest sporo, bo przy dołączaniu do “załogi” przychodzi ich kilka. Opisują one sieć i pozwalają się zorientować, jak jeszcze efektywniej korzystać z wikingowej oferty.

Pewnego razu otrzymałem wiadomość – zaproszenie na 8-tygodniowy kurs psychoterapeuty Wojciecha Eichelbergera. Siec wykazała też troskę o swoich użytkowników w czasie pandemii, proponując oprócz tego zwyczajna rozmowę przez telefon, jeśli chciałbym z kimś pogadać. Bardzo ludzkie podejście, którego zazwyczaj nie oczekujemy przecież od sieci komórkowej.

Postanowiłem oczywiście sam przetestować jakość obsługi klienta i zadać kilka trudnych pytań osobie, która będzie ze mną rozmawiać. Pytałem m.in. o to, co stanie się z zasięgiem po likwidacji roamingu krajowego w sieci Play oraz kiedy zostanie uruchomione voLTE i voWiFI (to było oczywiście jeszcze przed ich oficjalnym uruchomieniem). Mój rozmówca dobrze wybrnął z zadanych mu pytań.

Co ciekawe, rozmowa odbywała się na zasadzie bardziej koleżeńskiej niż oficjalnej. Taki ton jest narzucony ze strony operatora, który zwraca się do nas “na ty”. Mi to specjalnie nie przeszkadzało i w sumie to nawet w tym wypadku lepiej, bo czułem się bardziej jak bym rozmawiał z kolegą niż z helpdeskiem.

Zastrzeżenia miałbym tylko do jakości połączenia. Kiepsko brzmi nagrana wcześniej automatyczna wiadomość, a i sama rozmowa nie była w standardzie, do którego jestem przyzwyczajony. Połączenie wykonałem z numeru w sieci, więc jest to na pewno aspekt do poprawy po stronie operatora.

Jeśli chodzi o kontakt przez e-mail, Facebooka czy Twittera, to jest bez zastrzeżeń. Mobile Vikings to na pewno jeden z bardziej nastawionych na kontakt operatorów, więc w razie trudności na pewno nie będzie problemów z długim czekaniem na odpowiedź.

Prędkość Internetu i jakość połączeń

Kilka lat temu porzuciłem Mobile Vikings i przeniosłem numer do Orange. Stało się to po tym, gdy skończyła się umowa z jednym z partnerów roamingowych, co poskutkowało dużo słabszym zasięgiem. Jedna ze sztandarowych na tamten czas obietnic Playa, czyli zasięg czterech sieci, przestawała być aktualna (Mobile Vikings działa na zasięgu tej sieci), w związku z tym musiałem poszukać czegoś nowego.

Czy dziś dla mnie Mobile Vikings byłby wystarczający? Prawdopodobnie tak, choć nadal jest sporo wolniejszy od sieci Orange (przynajmniej na terenie Krakowa w miejscach, w których bywam). W codziennym użytkowaniu nie odczułem jednak wielkiej różnicy.

Podobnie z jakością połączeń – nie miałem tutaj zastrzeżeń, pomimo braku (na tamten czas) funkcji voLTE. HDVoice dawał radę :).

Oferta Mobile Vikings

Jest niestety pozbawiona wliczonego roamingu UE. I choć na czas pisania tego artykułu, patrząc na ranking ofert na kartę, opcja za 25 złotych plasuje się wysoko, to jednak nie mamy co tu liczyć na żadne dodatki typu Tidal czy jakiś gratisowy transfer albo chociażby lejek.

Nie ma też na razie dostępu do 5G (choć póki co nie ma specjalnie czego żałować – możesz o tym poczytać w moim teście 5G w Play). Jest za to rok ważności konta i wspomniane wcześniej przechodzące gigabajty, a także możliwość bycia zwolnionym z opłat po skutecznym zaproszeniu 5 osób, które będą regularnie doładowywać konto.

Istnieje też opcja ustawienia autodoładowania, przez co Mobile Vikings upodabnia się trochę do ofert subskrypcyjnych jak Orange Flex czy Heyah 01.

Oferta sieci Mobile Vikings
Oferta operatora Mobile Vikings. Źródło: strona operatora

Warto dodać, że operator ma też ofertę dla firm, a także niedawno wprowadził możliwość zakupu internetu mobilnego.

Aktualną ofertę Mobile Vikings możesz sprawdzić tutaj: strona operatora Mobile Vikings.

Oferta Internetu Mobilnego

Jak wspomniałem we wstępie, Mobile Vikings oferuje także Internet mobilny na kartę. W listopadzie 2021 za 100 GB trzeba zapłacić 40 zł, za 150 GB – 50 zł, a za 100 – 60 zł. Ważność pakietu to 31 dni.

Niestety brakuje lejka, więc Internet po wykorzystaniu pakietu jest po prostu wyłączany.

Aplikacja mobilna

Operatorzy mają różny stosunek do swoich aplikacji. Wielu z nich zrozumiało, że powinny one być ładne, łatwe w obsłudze oraz oczywiście często aktualizowane. Mobile Vikings nie odstaje na tym polu. Program jest czytelny i użyteczny, ale też nieprzeładowany niepotrzebnymi danymi. Na ogół działa szybko, choć w miejscach, w których dodatkowo łączy się z serwerem (np. żeby pobrać dane o karcie SIM czy roamingu) na wyświetlenie informacji trzeba trochę poczekać.

Jest oczywiście tryb ciemny, jednak zalecałbym operatorowi trochę go dopracować. We wspomnianych wyżej sytuacjach informacje wyświetlane są na białym tle, więc nie można powiedzieć, że tryb działa wszędzie.

Z plusów wymienię też to, że mamy dostęp do bilingu połączeń i możemy w łatwy sposób zarządzać zgodami marketingowymi, a także to, że nikt w tej aplikacji niczego nachalnie nie sprzedaje.

Największy problem Mobile Vikings

Według mnie największym wyzwaniem, przed jakim będzie musiał stanąć operator, jest dalsza współpraca z siecią Play. W 2021 roku zakończy się korzystanie z nadajników T-Mobile. Ograniczenie zasięgu czy pogorszenie jakości usług mogą boleśnie odczuć niektórzy użytkownicy Mobile Vikings – szczególnie ci, którzy mieszkają na wsiach czy w mniejszych miejscowościach. A to dla firmy może oznaczać odpływ klientów i spadek obrotów.

Powiedzmy sobie szczerze – sprawna obsługa, fajna komunikacja i zabawa w bycie “członkiem załogi” są bardzo angażujące i wyjątkowe, jednak ostatecznie tak naprawdę chodzi tu przecież o dostarczenie usług telefonicznych. I to ze sprawności tego elementu głównie rozliczany jest operator. Jeśli będzie on na marnym poziomie, to mimo całej sympatii do przyjacielskich wikingów, mało kto będzie chciał u nich pozostać.

Wady i zalety Mobile Vikings

ZaletyWady
Bardzo dobra obsługa klientaPłatny roaming
Możliwość bycia zwolnionym z opłat po zaproszeniu znajomychBrak dodatków w cenie
VoLTE i VoWIFI (na niektórych telefonach)Zasięg sieci Play
Czytelna aplikacja mobilna
Możliwość kupowania fantów za gigabajty

Podsumowanie

Czy mogę polecić usługi Mobile Vikings? Jak najbardziej. Jeśli ważna jest dla Ciebie obsługa klienta, bo np. masz firmę i chcesz, żeby operator nie robił Ci problemów – chyba nie można trafić lepiej. Albo może masz paczkę znajomych i dar przekonywania – możesz sobie załatwić numer za darmo, wystarczy, że wciągniesz “na pokład” pięciu znajomych.

A może po prostu bawi Cię ta wikingowa otoczka i nie przeszkadzają niepewne fale z fioletowych nadajników Playa? No to śmiało przenieś numer do Mobile Vikings 🙂

Twoja opinia

A Ty co sądzisz o tej sieci? Napisz komentarz lub przejdź tutaj: “Opinie o Mobile Vikings

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cześć! Jestem autorem serwisu jakaoferta.pl i chętnie pomogę Ci wybrać najlepszy smartfon albo ofertę operatora komórkowego. Jeśli chcesz mnie bliżej poznać kliknij w moje zdjęcie. No i nie wahaj się napisać do mnie w razie jakichkolwiek problemów! :)