Reklama
banner sieci lajt mobile

Play to jeden z największych operatorów komórkowych w Polsce. Należy do tzw. “wielkiej czwórki”. Pojawienie się tej nowej sieci to dzień 16 marca 2007 roku. Od tego czasu zdobyła ona już ponad 15 milionów klientów. Fioletowy operator bazuje na zasięgu własnych nadajników, a w przypadku ich braku – wspomaga się roamingiem krajowym Orange. Wygasły już bowiem umowy z T-Mobile i Plusem.

Historia Play

Początkowe testy sieci rozpoczęły się już w 2006 roku. W kilka miesięcy po uruchomieniu swoich usług Play posiadał ok. 500 tysięcy użytkowników. Bariera 5 milionów klientów została przekroczona w 2010 roku, a 10 mln – w 2013 roku, również za sprawą kontrowersyjnych billboardów.

Od tego czasu wzrosty były już mniej dynamiczne, jednak operator ciągle utrzymuje swoją czołową pozycję i nie spada z podium od kilku ładnych lat.

Początkowo ceny połączeń czy wiadomości do czwartego gracza na rynku były bardzo wysokie. Związane to było z dodatkową opłatą MTR, którą ustanowił regulator, aby ułatwić start świadczenia usług telekomunikacyjnych przez fioletowych na rynku.

Reklama

Przez długi czas Play jako jedyna większa sieć w Polsce, dzięki współpracy z pozostałymi operatorami, oferowała zasięg wszystkich pozostałych trzech operatorów. Stanowiło to dobrą kartę przetargową dla wybory ich oferty. Obecnie jedynym współpracownikiem w zakresie roamingu krajowego jest Orange. Umowa z pomarańczowymi wygasa w 2025 roku.

Logo operatora Play


Wśród najważniejszych wydarzeń z historii Play należy wymienić współpracę z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy od 2012 roku, wdrożenie sieci 5G w 2020 roku czy w końcu sfinalizowanie transakcji przejęcia 100% udziałów UPC Polska w 2022 roku. Sieć komunikowała to hasłem “UPC przeszło do Play”.

Działania marketingowe firmy opierają się m.in. na wykorzystaniu w reklamach wielu znanych osób. W spotach telewizyjnych tej sieci pojawili się m.in. Barbara Kurdej Szatan, Michał Żebrowski, Adam Małysz, Kuba Wojewódzki, Anna Mucha, Andrzej Grabowski czy Agnieszka Dygant.


Obecnie właścicielem sieci Play jest Grupa Iliad S.A, francuska firma zajmująca się telefonią komórkową w Europie oraz Maroko. Natomiast spółką stojąca bezpośrednio za operatorem jest P4 Sp. z.o.o Stąd w wielu materiałach lub dokumentach znajdziemy właśnie tę nazwę.

Reklama

Oferta operatora Play

Klienci P4 mogą korzystać z szerokiej oferty i zasięgu sieci na obszarze całego kraju. Należą do niej pakiety na kartę, mix i abonament. Firma jest też dostawcą szerokopasmowego Internetu. Oprócz tego świadczy ofertę telewizyjną o nazwie Play Now. Ceny za usługi mieszczą się przeważnie w przedziale od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych miesięcznie.

maskotka sieci Play

Klienci mogą wybierać również oferty z urządzeniami najpopularniejszych producentów w sklepie internetowym lub stacjonarnie. Do znanych propozycji Play zaliczają się: smartfon z abonamentem za 50 zł miesięcznie, pakiety na kartę za 30-45 zł miesięcznie czy Internet w abonamencie dla firm od 35 zł.

Operator posiada też aplikację mobilną Play24, w której klienci indywidualni czy biznesowi mogą włączać pakiety, doładowywać konto, opłacać faktury i wyszukiwać informacje o promocjach oraz rabatach.

Klientom oferowane są poza tym dodatkowe usługi, takie jak:

Reklama

– możliwość używania karty eSIM zamiast standardowej
– możliwość ustawienia dowolnej piosenki obok sygnału wybierania numeru
– dodatkowa opcja ubezpieczenia telefonu
– aplikacja Bezpieczna Rodzina do kontroli rodzicielskiej

Współpraca z operatorami wirtualnymi

Na zasięgu sieci Play działają Mobile Vikings, Virgin Mobile, Fakt Mobile oraz Vectra.

Zobacz też:

O autorze

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top