Korzystasz z telefonu zakupionego w salonie Orange Polska? W takim przypadku Twoje urządzenie posiada automatycznie skonfigurowany dostęp do Internetu. Tuż po włożeniu karty SIM do telefonu możesz przeglądać to, co znajduje się w sieci.
Jeśli jednak masz smartfon z innego źródła, połączenie z Internetem może nie działać. W takiej sytuacji powinieneś skonfigurować APN w sposób ręczny. Obecnie nie ma możliwości zdalnego przesłania SMSa konfiguracyjnego od Orange. W tym artykule tłumaczę jak, krok po kroku, samodzielnie skonfigurować Internet w sieci Orange.
Sposób numer 1 – reset ustawień
Zacznij od usunięcia dotychczasowych parametrów sieciowych. Podczas tego procesu karta SIM musi być w urządzeniu. Zrobisz to w następujący sposób:
- Kliknij ikonkę ustawień,
- Wejdź w ustawienia sieci komórkowych,
- Przejdź do panelu punktów dostępowych,
- Wybierz opcję: przywróć ustawienia domyślne,
- Zapisz i wyjdź do ekranu głównego.
Sposób numer 2 – ręczna konfiguracja APN
Jeśli w ustawieniach Internetu nie ma żadnego profilu APN, to musisz go stworzyć. Przejdź do ustawień punktów dostępowych. Konfiguracja nowego profilu jest prosta. Polega na wpisaniu do odpowiednich pól danych przekazanych przez operatora. Dla urządzeń z systemem Android są to:
Ustawienia Internetu od Orange – android
- Nazwa: internet
- APN: internetipv6
- Nazwa użytkownika: internetipv6
- Typ APN: default,supl
- Protokół roamingu APN: IPv4
- Protokół APN: IPv6 lub iPv4
Jeśli zobaczysz jakieś inne wypełnione pola, pozostaw je w niezmienionej formie. Reszta rubryk powinna pozostać pusta. Po dokonaniu zmian wyłącz i włącz telefon.
Ustawienia Internetu od Orange – Apple iPhone / iOS
Co jeśli posiadasz model telefonu z systemem iOS? Wersje do 13.0, iPhone’a należy skonfigurować w ten sposób:
- APN: internet
- Użytkownik: internet
- Hasło: internet
W przypadku telefonów w wersji iOS 13.3 i nowszej po prostu wyzeruj ustawienia sieciowe. Zrobisz to w tym samym miejscu, w którym znajduje się profil APN.
Po tym wszystkim wyłącz na chwilę iPhone’a. Uruchom je ponownie i sprawdź, czy Internet działa. Wpisz dowolny adres w przeglądarce mobilnej. Jeśli strona się nie załaduje, to skontaktuj się z działem technicznym Orange. Numer telefonu na infolinię: *100 lub 510 100 100.
Zobacz też: